» » Педагогічна теорія і практика в контексті інтеграційних процесів

Педагогічна теорія і практика в контексті інтеграційних процесів

Дата: 28-04-2014, 12:25 | Автор: к.п.н., доцент кафедри психологічних та педагогічних дисциплін Коваль Оксана Євгеніївна

Саме під такою назвою 25-26 квітня 2014 року в Тернопільському національному економічному університеті відбулася І Міжнародна науково-практична конференція, організована кафедрою психологічних та педагогічних дисциплін. У заході взяли участь керівники структурних підрозділів ТНЕУ та факультету  державного управління,  професори Вищої школи економіки та інновацій (м. Люблін), лабораторії порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України, викладачі Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка, Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського, викладачі кафедри психологічних та педагогічних дисциплін, аспіранти та студенти ТНЕУ.

 

Розпочинаючи конференцію, проректор з наукової роботи ТНЕУ, доктор економічних наук, професор Зеновій-Михайло Васильович Задорожний наголосив на актуальності тематики конференції, підкреслив вагомість педагогічної діяльності у процесі якісного розвитку системи підготовки та підвищення педагогічної майстерності викладачів вищих навчальних закладів економічного спрямування. Завідувач кафедри психологічних та педагогічних дисциплін, доктор педагогічних наук, професор Анатолій Володимирович Вихрущ зазначив, що визначена тема обговорення набуває особливої гостроти в контексті змін парадигми суспільного розвитку, культури і духовно-моральних орієнтирів країни. Вартий уваги розгляд такого явища, як педагогічна підготовка викладачів економічних дисциплін. На важливості цього питання наголосила завідувач лабораторії порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України доктор педагогічних наук, професор Олена Ігорівна Локшина. У своїй доповіді вона розкрила основні тенденції розвитку освіти у світовому, регіональному, національному масштабах, провівши паралель між методологією вітчизняної порівняльної педагогіки та методологічними орієнтирами світової компаративістики. Доктор медичних наук, професор кафедри психологічних та педагогічних дисциплін ТНЕУ Олег Йосипович Бакалюк акцентував увагу учасників на одному із найнебезпечніших захворювань викладачів вищих навчальних закладів – синдромі психоемоційного вигорання (СПЕВ). Він виокремив фактори, котрі провокують розвиток СПЕВ, визначив його прояви та запропонував шляхи профілактики для зниження ризику виникнення цього синдрому.  

 

Під час роботи конференції також були розглянуті актуальні питання методологічної трансформації педагогічної компаративістики, напрями реформування управління освітою у зарубіжних країнах, прогностичних тенденцій удосконалення змісту вищої освіти в Україні, проблеми персонології в контексті євроінтеграційних процесів. 

 

У ході другої частини конференції учасники мали можливість взяти участь у майстер-класах: «Підготовка та проведення проблемної лекції у ВНЗ» (автор - професор Вихрущ А. В.) та «Методичні підходи до формулювання тем кандидатських та докторських дисертацій зі спеціальності 13.00.01 – Загальна педагогіка та історія педагогіки» (автор - професор Локшина О. І.). До роботи в групах були залучені як викладачі, так і студенти. Такий стиль, на думку організаторів, дає можливість особисто поспілкуватися з лекторами – досвідченими фахівцями-педагогами, разом вирішувати педагогічні ситуації, проблемні задачі, що веде до налагодження паритетної взаємодії суб’єкт-суб’єктного спілкування, створення сприятливої психоемоційної атмосфери діяльності.  

 

Після проведення конференції всі учасники мали нагоду відвідати Зарваницю – всесвітній марійський відпустовий центр, одну з найбільших подільських святинь Української греко-католицької церкви. 

 

Надіємося, що зусилля учасників І Міжнародної науково-практичної конференції «Педагогічна теорія і практика в контексті інтеграційних процесів» будуть результативними, усі пропозиції та рекомендації щодо педагогічної підготовки викладачів економічних ВНЗ будуть враховані та втілені в життя, а конференція стане хорошим стартом для щорічних зібрань науковців, викладачів й студентів – досвідчених корифеїв та юних відкривачів царини педагогічної науки.