» » “Хочеш дізнатися про культуру регіону – спробуй її на смак!”

“Хочеш дізнатися про культуру регіону – спробуй її на смак!”

Дата: 24-04-2014, 14:37 | Автор: студентка групи МЗЕД-41 Мацько Тетяна

Саме такого висновку дійшли учасники круглого столу “Гастрономічний туризм Тернопільської області: реалії та перспективи”, який відбувся 16 квітня 2014 року в Тернопільському національному економічному університеті за ініціативи кафедри міжнародного бізнесу і туризму Навчально-наукового інституту міжнародних економічних відносин ім. Б.Д. Гаврилишина.

 

Науковими арбітрами заходу були проректор з науково-педагогічної роботи ТНЕУ Василь Ярославович Брич, в.о. директора Навчально-наукового інституту міжнародних економічних відносин  ім. Б.Д. Гаврилишина Ігор Михайлович Таранов.

 

У роботі круглого столу, крім наукової еліти Тернопільського національного економічного університету, брали участь: начальник управління з питань туризму ТОДА Леся Йосифівна Серетна, начальник управління стратегічного розвитку міста Тернополя Юрій Петрович Дейнека, науковий співробітник Національного заповідника “Замки Тернопілля” Руслан Підставка, а також відомі представники бізнес-еліти міста – засновник мережі ресторанів “Самогонна ресторація” Михайло Васильович Гросуляк, головний аудитор ПрАТ “Молокія” Ольга Михайлівна Ковальчук.

 

Відкриваючи захід, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту, проректор з науково-педагогічної роботи ТНЕУ В.Я. Брич зазначив, що метою круглого столу є обґрунтування туристично-гастрономічної парадигми, яка б сприяла соціально-економічному розвитку туристичних підприємств та Української держави. 

 

Студенти інституту Андрій Рудий, Тетяна Мацько, Ірина Нападій, Вікторія Стешин, Ірина Калин виступили з цікавими презентаціями бізнес-ідей турів з гастрономічного туризму:

1. «Тернопіль – маленьке європейське містечко з великою душею» (аналіз кулінарного фестивалю за участю міст-побратимів Тернополя ? Батумі і Хожува).

 

2. «Агротуризм: як поєднати сільськогосподарські роботи з відпочинком» (на прикладі організації туру «З’їж те, що зробив своїми руками» в смт. Коропець Монастириського району).

3. Взаємовигідна співпраця туристичних компаній з підприємствами харчової промисловості Тернопільської області (організація фестивалю «Молочна перлина»).

 

4. У пошуках нових смаків: особливості організації гастрономічних фестивалів (організація ярмарку безалкогольних коктейлів «БарменФест»).

 

5. Гастрономічний туризм як спосіб об’єднання середньовічних традицій і новітніх технологій (тур «Княжі вихідні» у Вишневецькому палаці).

 

Усі виступи студентів були детально проаналізовані учасниками круглого столу. Особливо активно брав участь в обговоренні Михайло Гросуляк. Лідер ресторанного бізнесу краю, ініціатор проведення масштабного гастрономічного фестивалю «Галицька дефіляда», започаткованого у 2013 році, наголосив на першочерговій необхідності врахування студентами економічної складової гастрономічних заходів, закликав молодь активно брати на себе ініціативу і долучатися до розбудови туристичної, готельної, ресторанної сфери, а також виробництва екологічно чистої сільськогосподарської продукції, яка зараз надзвичайно популярна у світі.

 

Начальник управління з питань туризму та курортів облдержадміністрації Леся Серетна зазначила, що жителі нашого краю бережуть традиції побуту та кулінарії етнічних груп і відмітила, що гастрономічний туризм є складовою культурно-пізнавального виду туризму, який має найкращі можливості для розвитку на Тернопільщині.

 

Юрій Дейнека вказав, що гастрономічні тури мають визначальне значення для популяризації Тернополя, представив каталог туристичних подій міста на 2014 рік та наголосив на необхідності комплексного розвитку туризму в регіоні та об’єднанні готельєрів в асоціацію за прикладом Гільдії рестораторів Тернопільщини з метою вироблення спільної позиції на туристичному ринку.

 

Руслан Підставка, науковий співробітник Національного заповідника «Замки Тернопілля», підтримав ідею проведення туру «Княжі вихідні» у Вишневецькому палаці та запропонував реалізацію його як самостійного проекту або у рамках фестивалю козацької пісні «Байда».

 

Підводячи підсумки, всі учасники зібрання дійшли спільної згоди, що круглий стіл “Гастрономічний туризм Тернопільської області: реалії та перспективи” обов’язково повинен мати продовження у більш широкому форматі на постійній основі. До спільної роботи із популяризації Тернопільщини як потужного туристичного регіону мають долучитися наукові кола, бізнес-структури, які представляють всі сегменти туристичного ринку області.