» » Застосування VR та інтерактивних столів у психокорекційній роботі з особливими дітьми

Застосування VR та інтерактивних столів у психокорекційній роботі з особливими дітьми

Дата: 23-05-2025, 16:39 | Автор: Відділ інформації та зв'язків з громадськістю

 У сучасному світі дедалі більшого значення набуває використання цифрових технологій у роботі психолога. Одним із прикладів є застосування віртуальної реальності (VR), інтерактивних панелей та інтерактивних столів в організації психокорекційної роботи із інклюзивними дітьми. Така опція стає можливою завдяки функціонуванню STEM лабораторії.
Проєкт STEM-лабораторія реалізується на базі Навчально-наукового центру комунікацій Західноукраїнського національного університету. Впровадження ідеї створення STEM-лабораторії стало можливим завдяки фінансуванню Vovk Foundation – американської неурядової організації, яка підтримує освітні ініціативи в Україні, благодійного фонду «BlueCheck Ukraine» – міжнародного фонду, що сприяє розвитку освітніх і соціальних проєктів, а також спільним зусиллям ГО «Міжнародний інститут комунікацій» – організації, яка сприяє розвитку освіти, комунікацій, лідерства і впливу та інтеграції України в міжнародний освітній простір.
У межах семінару-тренінгу «Безбар’єрний освітній простір: синергія фахівців для підтримки осіб з ООП», організованого Центром підтримки студентів ЗУНУ для практичних психологів, соціальних педагогів закладів освіти Великоберезовицької, Великогаївської, Білецької ТГ, команда психологів STEM лабораторії Марія Бригадир, Діана Бойко, провели Ворк-шоп «Застосування VR та інтерактивних столів у психокорекційній роботі з особливими дітьми».
Гості мали змогу познайомитись із передовими підходами у сфері психокорекції дітей з розладами аутистичного спектра (РАС), які поєднують технології віртуальної реальності (VR) та інтерактивні столи. У VR-середовищі дитина може моделювати побутові ситуації (похід у магазин, розмова з учителем), вчитись емоційного розпізнавання та комунікації. Це ефективний спосіб тренування навичок у безпечному просторі.
Апробували популярні платформи роботи з інклюзивними дітьми через VR: Floreo; Project VOISS PsyTech VR.
Дискутували про ризики та обмеження використання інноваційних технологій у психокорекційній практиці.