Представниця ЗУНУ взяла участь у міжнародному дослідницькому проєкті з оцінки ефективності студентських переговорів
Оксана Коваль, директор навчально-наукового центру комунікацій Західноукраїнського національного університету, дійсна членкиня Міжнародної асоціації дослідження та практики перемовин INTRA, долучилася до участі у престижному міжнародному дослідницькому проєкті, спрямованому на вивчення ефективності студентських переговорів з погляду незалежних експертів-наглядачів.
Дослідження реалізується у межах глобального змагання The Negotiation Challenge (TNC) for Students / Online Rounds – унікальної платформи для формування практичних навичок ведення переговорів серед студентів провідних університетів і бізнес-шкіл з усього світу.
Змагання The Negotiation Challenge, засноване у 2007 році професорами Ремігіушем Смолінським (HHL Лейпцизька школа бізнесу, Німеччина) та Пітером Кестінгом (Орхуський університет, Данія), вважається своєрідним чемпіонатом світу з переговорів. Його мета – зібрати найкращих студентів-переговірників, які змагатимуться в реалістичних кейсах, демонструючи гнучкість мислення, аналітичні здібності та стратегічну адаптивність.
У рамках змагання команди з трьох осіб проходять онлайн-кваліфікаційні раунди. І лише 10 найкращих команд запрошуються до фіналу. Цьогоріч фінальні раунди TNC-2025 відбулися в Університеті Кейптауна (ПАР), де команди провели ще декілька раундів переговорів у форматі віч-на-віч перед міжнародним журі.
Участь пані Оксани Коваль передбачала виконання ролі незалежної експертки, їй випала нагода оцінити ефективність онлайн-переговорів студентських команд з Італії та Індії за конкретно представленим кейсом – унікальною симуляцією переговорів, створеною для розвитку навичок стратегічного мислення та сталого лідерства. Сюжет кейсу розгортався на планеті Етерія, де дві спільноти – Терра (сільське господарство) і Гея
(технології), – що десять років ведуть переговори щодо розподілу п’яти дефіцитних ресурсів. Водночас надмірний видобуток будь-якого ресурсу загрожує екологічною катастрофою. Завдання команд полягало у досягненні балансу між економічними інтересами, збереженням навколишнього середовища та довгостроковою стабільністю – відповідно до Цілей сталого розвитку ООН, зокрема Цілей №7 (доступна та чиста енергія), №12 (відповідальне споживання і виробництво) та №13 (боротьба зі зміною клімату). Серед критеріїв оцінювання переговорного процесу були такі ключові аспекти, як-от: активне слухання й уміння ставити питання; емоційний інтелект і чіткість висловлювань; глибина спостереження, пояснення й коментарів; розуміння інтересів сторін та вміння досягати компромісів; стратегічна гнучкість, командна продуктивність; рівень довіри, емпатія та етична поведінка тощо.
Метою дослідження є не лише аналіз результатів переговорів, а й осмислення самого процесу як важливого соціального та психологічного явища, що вимагає високого рівня підготовки та міждисциплінарного підходу.
Наукова і педагогічна цінність TNC підтверджується особистою участю засновників змагання, викладачів міжнародного рівня та досвідчених практиків, які виступають як судді й ментори. Симуляційні сценарії розробляються спеціально для цього проєкту та проходять попереднє тестування експертами INTRA.
Залучення представника ЗУНУ до подібних міжнародних ініціатив – це визнання академічного авторитету університету на глобальному рівні, важливий крок у розвитку міжнародної співпраці та імплементації найкращих практик переговорної науки й освіти. Участь у таких дослідженнях сприяє формуванню нової генерації фахівців, здатних ефективно взаємодіяти у складному міжкультурному середовищі та знаходити конструктивні рішення у переговорах на будь-якому рівні.