<<< Навчально-науковий центр соціально-психологічної підтримки та резильєнтності

Інклюзивна освіта:труднощі та перспективи

 Актуальною проблемою сьогодення у теорії і практиці сучасної освіти стає впровадження компетентнісного, особистісно зорієнтованого й інклюзивного підходів у процес виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами. Фахівці психологічної служби як ніхто розуміють важливість підтримання даної позиції та її обговорення на різних рівнях.  Реагуючи на виклики сьогодення,  ПС ЗУНУ (ННІК) вкотре організовує заходи, присвячені цій тематиці. Так, днями на запрошення  соціального педагога психологічної служби університету, Крупник Зоряни Ігорівни, у форматі  даної тематики  радо відповіли представники комунальної установи інклюзивно-ресурсного центру №1  Тернопільської міської ради. Про досягнення і труднощі на етапі реформування освітньої системи України, актуальні проблеми, напрями і досвід роботи розповіли фахівці даної установи - директор, Бабійчук Тетяна Михайлівна і практичний психолог- Гарматій Галина Ярославівна. Практики на особистому прикладі у напрямку реалізації права на освіту дітей з особливими потребами розкрили сутність таких понять, як «інклюзивно-ресурсний центр», «психолого-педагогічний супровід», «психолого-педагогічні послуги» і «корекційно-розвиткові послуги». Акцентували увагу на сучасних перепонах  в умовах інклюзивної освіти. Зазначили, що реалізація інклюзивних програм потребує ґрунтовної методичної бази психолого-педагогічної просвіти педагогів і батьків, забезпечення системного підходу, створення оптимальних умов для включення дітей з особливими освітніми потребами в усі сфери життєдіяльності та суспільних відносин. До обговорення приєдналися й майбутні фахівці-психологи, які вже у не далекому майбутньому приєднаються до вирішення нагальних проблем інклюзивної освіти.