ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА ЗУНУ

Розвиток особистих організаторських і комунікативних здібностей: діагностика та рекомендації

 Для розвитку організаторських та комунікативних здібностей необхідно розвивати якості лідера. Варто скласти список якостей, яких Вам не вистачає та встановити терміни, після закінчення яких Ви повинні стати наполегливішими, цілеспрямованішими, організованішими та комунікабельнішими.

Проста діагностика

На сучасному етапі життя для виявлення даних здібностей створені цілі батареї тестів, однак, більшість із них занадто громіздкі, щоб їх регулярно використовувати. Тому високі організаторські здібності можна оцінити буквально за декілька хвилин, самостійно і абсолютно безкоштовно. Лідери завжди дотримуються загального комплексу цінностей в які входять такі поняття як справедливість і рівність, неупередженість, цілісність, чесність і довіра. А оцінити свою здатність до лідерства можна з допомогою наступних критеріїв:

безперервне самовдосконалення. Якщо Ви не робите цього самі, то не зможете спонукати інших.

орієнтація на служіння іншим. У будь-якій ситуації Ви повинні запитати себе, що потрібно іншому, крім того, що потрібно особисто Вам.

випромінювання позитивної енергії і доброзичливості та ухилення від сприйняття негативної.

віра в інших людей. Лідер повинен бачити їх потенціал, цінність і хороші якості.

раціональний розподіл сил і часу.

внутрішня впевненість та оптимізм.

самокритичність, терпимість і визнання заслуг інших людей. Не так багато, але більшість з нас зізнаються, що живуть виключно власними інтересами, не звертаючи уваги на інших. Не дивуйтеся, світ відповідає тим же.

 

Хочемо запропонувати декілька корисних вправ, виконання яких сприятиме розвитку Ваших організаційних та комунікативних здібностей:

«Пантоміма» - потренуйтеся перед дзеркалом зображати різні емоції (гнів, хвилювання, радість тощо), що посприяє адекватній передачі інформації вашим підлеглим.

«Спів» - ще одна вправа дляадекватної передачі емоцій, вам потрібно задавати питання і відповідати за допомогою співу.

 

«Переконливість» - напишіть на листку своє бажання і постарайтеся переконати опонента в тому, що він повинен виконати написане.

«Вийди з кола» - завдання лідера в цій вправі полягає в тому, щоб умовити людину вийти із намальованого кола.

Таким чином, об’єктивна самооцінка дасть можливість зрозуміти, чи володієте Ви лідерськими чи організаторськими якостями. Але навіть якщо це не найсильніша Ваша сторона, нічого страшного в цьому немає. Не так багато у світі яскравих лідерів, які можуть словом запалити натовп. Почніть із себе, зі свого робочого місця, зі своїх комунікативних здібностей. Станьте справжнім професіоналом своєї справи, навчіться цінувати час і ресурси, і тоді Ваші організаторські здібності обов'язково проявляться.