<<< Навчально-науковий центр соціально-психологічної підтримки та резильєнтності



Як відновити робочий ритм після карантину

 Карантин закінчився!!!

Як ввійти у робочий ритм і при цьому не відчувати психологічного дискомфорту?

Отож, декілька практичних порад:
По-перше, слід пам'ятати, що психологічні складнощі можуть бути як у людей, яким було комфортно на карантині та які звикли до он-лайн спілкування, так і у людей, котрі з нетерпінням чекали його закінчення. Це природньо, так як і тим і іншим потрібно відновлювати робочий ритм та переналаштовувати життєвий ритм. Відтак, потрібно дещо змістити увагу із спілкування у соціальних мережах, та присвятити її тим подіям і речам, яких ми були позбавлені у карантинних умовах. Це прогулянки на свіжому повітрі, відвідування парків і зелених зон (звичайно, з дотриманням усіх карантинних заходів), «живі» побачення з друзями тощо. Це забезпечить і відновлення певних соціальних



ПАМ'ЯТКА УСПІШНОГО СПІЛКУВАННЯ

 Успішним уважається таке спілкування, коли нам вдалося досягти очікуваного результату: отримати потрібну інформацію, допомогу, інколи – просто дружню пораду, підтримку або задоволення від разом проведеного часу. Досягти своєї мети в спілкуванні можна лише тоді, коли вас розуміють і ви розумієте інших.

Основою різних форм спілкування є бесіда, діалог (за визначенням словника – «взаємна розмова»). У бесіді обмінюються інформацією, знайомляться з новими ідеями, висловлюють наболіле, отримують розумну пораду, відчувають емоційне задоволення, естетичну насолоду. Тому хочемо надати декілька порад для ведення успішного спілкування.



Основні поради щодо збереження психічного здоров’я

 Психічне здоров'я – це, насамперед, відсутність будь-яких відхилень і психічних захворювань. Але часом навіть цілком здорова людина перебуває в нестійкому стані і має проблеми в емоційній і психологічній сферах. І тому більш точне визначення аналізованого поняття – це соціальне і психологічне благополуччя, яке дозволяє жити повноцінним життям: реалізовувати себе і розкривати свій потенціал, продуктивно працювати, відчувати задоволення, вносити певний вклад у суспільне життя. 

Ніхто не застрахований від нещасних випадків, різних втрат, складних ситуацій. Але потрібно не обмежуватися переживаннями, не зосереджуватися на них, не поступатися депресії, а діяти, шукати вихід, пробувати дедалі новіші варіанти.



Основні поради для профілактики та запобігання конфліктів через усвідомлення часу

 Існує новий напрямок досліджень - хрональна біологія, завдяки якій встановлено, що всі органи людини, її мозок, душа, тіло підпорядковуються від народження до смерті "тритактному циклу". Тричі на день настає приплив і відплив фізичних сил. Тричі настає втома. І зміна настрою підпорядковується рахунку три. Виходячи із цього відкриття науковці працюють над практичними рекомендаціями, пов'язаними із професійним станом діяльності людини, з її побутом, фізіологією, відпочинком. Ці дослідження спрямовані на попередження дискомфорту людини, на вироблення розумного підходу до запобігання конфліктним ситуаціям  різного типу.  



Основні поради для лідера-організатора

 
  1. Сміливіше подавайте свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.
  2. Не бійтеся, що вносите ідеї прості, з банку ідей виберемо золоті.
  3. Ідею іншого не потрібно критикувати, покритикуєте - не буде ідей.
  4. Думку викладайте розважливо, якщо потрібно - повторіться.
  5. Часу не марнуйте, пропозиції вносьте коротко і ясно.
  6. Погодився легко - не означає сприйняв глибоко.
  7. Не думайте, що Ви в чомусь переважаєте друзів, і не смійте задаватися.
  8. Довіру потрібно розуміти так: усе перевіряється дідом, турботою і дружбою.
  9. Перш ніж приймати рішення, навчіться бездоганно його виконувати.
  10. Будь-яке діло вінчає результат. Не соромно помилятися. Соромно не вміти і не бажати виправлятися.
  11. Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.
  12. Творіть, фантазуйте сміливіше – шукайте шляхів виконання рішень.
  13. Не відкладайте на завтра вирішення питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.
  14. Прийнявши рішення - виконуйте! Доручивши іншим - довіряйте! Довіряючи - перевіряйте! Перевіряючи - допомагайте! Допомагаючи - не підміняйте!!!


Як отримати максимум задоволення за час відпустки

 Зараз сезон відпусток у розпалі. Далеко не всім вдається відпочивати 24 дні, як це мало б бути. Нерідко у нас є вільними лише тиждень-два. Як за такий короткий час відпочити, звільнитися від всього робочого негативу, набратися сил, щоб потім знову взятися за роботу.

Головне правило − під час відпустки обов’язково слід кудись поїхати. Так би мовити, змінити декорації, картинку перед очима. Адже від домашнього відпочинку на дивані біля телевізора ви ще більше втомитеся.



Як зберегти психічне здоров’я

 Ніхто не застрахований від нещасних випадків, різних втрат, складних ситуацій. Але потрібно не обмежуватися переживаннями, не зосереджуватися на них, не поступатися депресії, а діяти, шукати вихід, пробувати дедалі новіші варіанти.



Основні кроки позбавлення комплексу неповноцінності

 Комплекси ... Досить важко зрозуміти, звідки саме вони беруться і чому псують нам життя. Комплекси здатні пригнічувати, ставати причиною депресій, змушувати людину неправильно сприймати себе і вважати, що саме так її сприймають й інші люди. Як саме позбутися комплексів, видаливши їх зі свого життя назавжди? Пропонуємо вашій увазі декілька основних порад.



Як боротися зі страхом

 Перший і найкращий спосіб - це йти туди, де страшно, тобто робити те, чого боїшся! Адже коли ми робимо те, чого дуже сильно боїмося, ми «приручаємо» власний страх та укріплюємо упевненість у собі.
Другий досить хороший помічник в роботі зі страхом - це почуття гумору. Те, над чим можна посміятися, вже і не так страшно. Це прекрасний спосіб подолання власного страху. Досить важливо вчитися дякувати собі за кожен маленький крок, за кожну маленьку перемогу.



Позитивне мислення – щасливе життя

Позитивне мислення – це могутня сила, яка відіграє важливу роль у формуванні життя.

Сенс такого мислення полягає у психологічному прийомі, при якому в голові формуються думки, слова та образи, що сприяють особистісному розвитку й успіху. Всім, що відбувається на підсвідомому рівні, можна усвідомлено керувати. Це мислення, спрямоване на досягнення позитивного результату.

Для того щоб сила думки «працювала на Вас», потрібно розвивати позитивне ставлення до життя. Очікуйте тільки успішних підсумків у всіх своїх починаннях. У вас повинен переважати внутрішній психологічний настрій на успіх.



Як прийняти правильне рішення у складній ситуації

 Протягом свого свідомого життя кожна людина приймає безліч рішень. Вона щодня стоїть перед вибором, як правильно вчинити в певній ситуації, що купити в магазині, куди піти навчатися або працювати, що одягнути на відповідальний захід, як розподілити свої фінанси тощо. Найчастіше прийняття рішення супроводжується стресом, який, як відомо, негативно впливає на нашу психіку. Як ухвалити рішення, щоб звести негативні наслідки до мінімуму?



Основні поради для поліпшення пам’яті

 1. Фізична активність. Хороша фізична форма і наявність хорошої пам'яті тісно взаємопов’язані між собою. Це пояснюється тим, що в результаті фізичних вправ мозок насичується киснем, що найсприятливішим чином позначається на розумових процесах, в тому числі і на пам'яті.

2. Повноцінний сон. Хронічний недосип шкодить розумовим здібностям людини. При регулярному недосипанні працездатність мозку знижується на 20-30 відсотків, а інколи й на 50 відсотків. Це стосується також і пам'яті.

3. Товариськість. Доведено, що соціально активні люди, володіють кращою пам'яттю, і загалом кажучи, довше зберігають жвавість розуму. Одиноким людям, які рідко спілкуються з друзями, в цьому плані складніше.

4. Харчування. Важливо харчуватись правильно, включаючи в раціон продукти, збагачені амінокислотами, антиоксидантами і жирними кислотами, такими як омега-3 і омега-6. Обов'язково необхідно вживати в їжу зелень, фрукти і овочі, рибу, яйця, пити більше простої чистої води.



Як позбутися стресу?

 Стрес в даний час став невід'ємною частиною нашого життя. Величезний тиск стресових чинників відначається постійно у нашій повсякденності, з ними ми маємо справу і на роботі і вдома. Уникнути зустрічі зі стресом неможливо, але навчитися управляти стресом і виходити із нього ми зобов'язані. Внаслідок тривалого стресу навіть наш імунітет істотно знижується. Щоб зберегти найцінніше, що у нас є - здоров'я, потрібно запам'ятати і застосовувати декілька порад у повсякденному житті.



Розвиток особистих організаторських і комунікативних здібностей: діагностика та рекомендації

 Для розвитку організаторських та комунікативних здібностей необхідно розвивати якості лідера. Варто скласти список якостей, яких Вам не вистачає та встановити терміни, після закінчення яких Ви повинні стати наполегливішими, цілеспрямованішими, організованішими та комунікабельнішими.



Як організувати свій час

 Студентські роки – один із найбільш прекрасних періодів у житті людини. Проте у значної кількості студентів-першокурсників можуть з’явитися певні труднощі, пов’язані зі збільшенням обсягів самостійної навчальної діяльності, пристосуванням до нового колективу студентської групи, необхідністю самостійно організовувати побут тощо. Відсутність навичок самоорганізації та уміння розпоряджатися власним часом можуть негативно впливати на якість навчання. Швидше пристосуватися до вимог вищої школи, нових форм організації навчальної діяльності, особливостей взаємодії з однокурсниками та викладачами допоможе чітка організація часу та його раціональне використання.
 



8 порад - як підвищити власну самооцінку

 Рівень самооцінки людини впливає на її вчинки. Найчастіше самооцінка особистості буває занижена, тобто реальні можливості людини вище, ніж її уявлення про них. Зазвичай це пов'язано з тим, що формування самооцінки відбувається, в основному, у дитинстві коли можливості людини ще достатньо не розвинені. Крім того, вагомий вплив здійснює негативне оточення. Звичайно ж зустрічаються випадки, особливо у молодого покоління, коли самооцінка є завищеною. А для дорослих людей характерна зворотня ситуація.




Як позбутися шкідливих звичок і залежності

 Все, що нас сьогодні оточує, вже знайшло форму залежності: економіка, політика, соціальне життя та інші сфери - все часто-густо складається із певних рамок, законів, указів, правил, яким потрібно підкорятися, тобто від яких ми залежимо. Проте ж такого роду залежності впорядковує наше життя, роблячи її послідовною і правильною. Існують інші залежності, які ми придумуємо собі самі, від них страждає не тільки здоров’я, а й особистість людини, знижується якість життя. Йдеться про алкогольну, тютюнову, наркотичну та харчову залежності. Саме залежності і звички  відбирають у людини свободу. Як легко позбутися шкідливих звичок і до них не повертатися? 



Як навчитись керувати власними емоціями

 Людина, яка не вміє керувати своїми емоціями, є емоційно незрілою. У міру своєї зрілості, кожен із нас повинен навчитися емоційної інтелігентності, тобто здатності без праці стримувати ті чи інші емоції. На жаль, сьогодні ми бачимо протилежну картину: на вулиці, в магазині люди виливають один на одного океан емоцій і почуттів, що накопичилися за день. Багато із них несуть цей «багаж» додому, щоб розділити його вміст порівну між членами сім’ї, що ще є гіршим. Люди забули, що таке стресостійкість, перестали емоційно розвиватися, забули про культуру і, втім, про самих себе. Доросла розвинена особистість повинна знати, як навчитися керувати своїми емоціями, і застосовувати це знання на практиці.



Як впоратись із хвилюванням: базові рекомендації

  Зазвичай, якщо людина відчуває сильне хвилювання, то це може перешкодити її ефективно діяти і спілкуватися. Природно, що таке неприємне відчуття буде негативно позначатися на отриманні істинного задоволення від життя. Справа в тому, що постійний стрес і напруження характеризуються наявністю негативних наслідків. Саме тому потрібно вчитися знімати своє душевне хвилювання і напругу.



ЛІДЕРСТВО

Лідерство – це здатність окремої особистості спонукати інших діяти, «запалювати», надихати їх на певну активність і діяльність.

Які якості притаманні лідеру?



Основні поради щодо подолання та профілактики стресу

 1. З'ясуйте, що саме вас тривожить і за­чіпає за живе. Розкажіть про те, що вас тур­бує, близькій людині. Це особливий психо­логічний прийом: проаналізувавши свою проблему вголос, ви дістанетеся до кореня своїх проблем і знайдете вихід із ситуації.

2. Сплануйте свій день. Учені помітили, що для людини, стан якої наближається до стресового, час прискорює свій біг. Тому вона відчуває непомірну завантаженість і нестачу часу.



5 підказок для віднайдення внутрішнього спокою

Метушливість сучасного життя змушує нас все частіше замислюватися про те, як же знайти внутрішній спокій. Адже внутрішній світ кожної особистості повинен знаходитися в стані гармонії із власним «я» людини.

Для того, щоб навчитися усвідомлено перебувати в стані душевного спокою, рекомендуємо дотримуватися наступних правил.



Ефективне управління часом: основні поради

 Управління часом — це дія або процес тренування свідомого контролю над кількістю часу, витраченого на конкретні види діяльності, завдяки чому можна істотно збільшити ефективність і продуктивність праці. Вміле управління часом може вдосконалити наші навички, інструменти і методи, що використовуються під час виконання конкретних завдань, проектів і цілей. Цей набір містить широкий спектр діяльності, зокрема планування, розподіл, постановку цілей, делегування, аналіз тимчасових витрат, моніторинг, організацію, складання списків і розстановку пріоритетів.



10 заповідей здорового способу життя

Варто відзначити, що останнім часом все більшої актуальності набуває питання здорового способу життя людини. Рано чи пізно ми починаємо замислюватися, що спосіб життя, який зараз ведемо, не кращим чином позначається на особистому здоров'ї. І добре, якщо ми це зрозуміємо раніше.

Найчастіше людина починає замислюватися про свій спосіб життя і здоров'я, коли вже існує певна проблема, з'являється хвороба чи нездужання. Турбота про своє здоров'я не має бути проблемою, турбота про своє здоров'я повинна бути способом життя!



10 ПОРАД ЯК СТАТИ ЩАСЛИВОЮ ЛЮДИНОЮ

 Як стати щасливою людиною? Ця тема турбує кожну жінку в тій чи іншій мірі. Конфуцій вважав, що у цьому – і є сенс життя, адже «людина народжена для щастя, як птаха для польоту».

Не секрет, що для кожного рецепт, як стати щасливою людиною – свій. Проте є загальні поради та правила, які допоможуть вам у цьому. Їх вивели психологи на основі численних досліджень та спостережень.



Формування та підтримка сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі

 Поняття "формування", у його загальному значенні, - це розвиток чого-небудь (із характерною для нього специфікою) під впливом цілеспрямованих дій.

Вивчення соціально-психологічного клімату можна будувати на основі практичних (спостереження, бесіда, аналіз результатів діяльності, стан навчальної дисципліни, узагальнення незалежних характеристик та інше.) та психологічних методів, що потребують спеціальної підготовки (соціометричне опитування, анкетування, референтометрія та інше).

При спостереженні та бесіді зі студентами цілеспрямовано використовувати непрямі ознаки (показники) рівня розвитку соціально-психологічного клімату.



7 порад як розвинути креативність

 

Креативність- це творчі здібності особистості, що дозволяють створювати і втілювати в життя принципово нові ідеї.

Давайте розглянемо декілька порад, як розвинути креативність.



14 способів, як підняти собі настрій вдома або на роботі

 Як підняти собі настрій, коли немає сил веселитися, працювати або просто комусь посміхнутися у відповідь. Постійні зобов'язання і різні стреси, кого завгодно можуть вибити з колії. Але щоб життя не проходило повз, потрібно докласти мінімум зусиль, і при цьому отримати максимум емоцій. Тому ми рекомендуємо Вам 14найефективніших способів для підняття настрою. Їх потрібно використовувати не тільки в похмурі дні, а й також в хороші, щоб запобігти подібній ситуації.



Депресія та маски, під якими вона ховається

 Депресія (від лат. Deprimo «тиснути», «придушити») - це психічний розлад, що характеризується депресивною тріадою: зниженням настрою, втратою здатності переживати радість (ангедонія), порушеннями мислення (негативні судження, песимістичний погляд на події тощо) і руховою загальмованістю. При депресії спостерігається знижена самооцінка, втрата інтересу до життя і звичної діяльності. У деяких випадках людина, що страждає нею,може почати зловживати алкоголем чи іншими психотропними речовинами.



Професійно-навчальна мотивація студентів

 Ставлення студента до свого навчання у ВНЗ найбільше залежить від чинників вибору професії (спеціальності) і ставлення до самого процесу навчання. Позитивною мотивацією професійного вибору студента є такі його прояви:

-яскраво виражений інтерес до професії;

-бажання в майбутньому займатися саме цією професійною діяльністю;

-прагнення бути корисним людям, суспільству результатами своєї професійної діяльності, служити Україні та ін.