Екологічний тренінг «В гармонії з довкіллям жити»
У читальній залі бібліотеки ім. Л. Каніщенка ЗУНУ відбувся тренінг «В гармонії з довкіллям жити». Захід організовано в межах вивчення дисципліни «Оцінка впливу на довкілля» для студентів-екологів навчально-наукового інституту інноватики, природокористування та інфраструктури, а також студентів групи ОО-12 факультету фінансів та обліку. Тренінг провела доцент кафедри екології та охорони здоров’я, завідувач читального залу Ірина Любезна.
Директор бібліотеки Казимир Возьний підкреслив важливість таких освітніх ініціатив і висловив надію на продовження подібних зустрічей. Він акцентував увагу на актуальності екологічних викликів, які були порушені під час тренінгу.
Доцент Ірина Любезна наголосила, що на початку ХХІ століття екологічні загрози набули глобального масштабу. Україна, як і багато інших країн, опинилася на межі серйозної екологічної кризи. Зростаюче забруднення атмосфери, водних ресурсів та ґрунтів, а також надмірне накопичення відходів і виснаження природних багатств спричинили загострення екологічної ситуації у світі.
Більш детально про екологічні проблеми розповіла доцент кафедри екології та охорони здоров’я Мирослава Питуляк. Для подолання цих викликів людству необхідно переосмислити своє ставлення до природи, підвищити рівень екологічної культури та свідомості. Важливо, щоб молодь усвідомила, що ресурси планети не безмежні, а сучасне суспільство не має права жити коштом майбутніх поколінь.
У своїй професійній діяльності майбутні економісти, фінансисти, банкіри, менеджери чи обліковці повинні враховувати екологічні аспекти при прийнятті рішень. Їм необхідно орієнтуватися в екологічній ситуації різних регіонів світу, щоб діяти відповідально та обґрунтовано. Екологічне мислення має стати невід’ємною частиною їхньої професійної свідомості.
На початку тренінгу студенти поділилися своїми очікуваннями, прикріпивши стікери до символічного «дерева очікувань».
Оскільки природні ресурси щоденно зазнають втрат через безвідповідальне ставлення, учасники тренінгу були розділені на три тематичні групи: «Земля» – досліджували проблему забруднення ґрунтів, «Вода» – аналізували стан водних ресурсів, «Повітря» – працювали над питанням чистоти атмосфери. Кожна команда отримала завдання і створила мініпроєкт, який презентувала пізніше.
Під час роботи над мініпроєктами студенти заповнювали шаблон, у якому зазначали девіз групи, роль природного елементу, причини виникнення проблеми та можливі шляхи її вирішення.
Захист проєктів продемонстрував високий рівень підготовки учасників: вони проявили глибокі знання, креативність і вміння мислити системно. Студенти пояснили, як антропогенний вплив шкодить довкіллю, окреслили глобальні екологічні проблеми та запропонували варіанти їх вирішення. Вони відчули особисту відповідальність за стан навколишнього середовища.
Завдяки таким мініпроєктам учасники тренінгу змогли пробудити у присутніх бажання захищати чисте повітря, воду, родючі ґрунти, ліси та сади.
На завершення заходу студенти повернулися до «дерева очікувань», щоб оцінити, чи справдилися їхні сподівання. Вони прикріпили квіточки – символи реалізованих очікувань. Дерево, як образ життя, розквітло, а це означає, що всі добрі наміри мають шанс здійснитися.
На завершення тренінгу доцент Любезна вручила всім учасникам магнітні сувеніри із закликом до дбайливого ставлення до природи, сподіваючись, що ці слова стануть дороговказом у щоденних діях.
Екологічні тренінги сприяють формуванню активної позиції щодо охорони природи, залучають студентів до практичної діяльності, розвивають логічне та критичне мислення, креативність, здатність моделювати майбутні ситуації. Під час заходу панувала невимушена атмосфера, яка сприяла відкритому діалогу та пошуку ефективних рішень задля збереження довкілля.